ZADBAJ O SWOJĄ SKÓRĘ I CIAŁO.

Temat: Sprawdzanie faktycznego przebiegu
" />
">Jeżeli po kupnie nie odwiedziło ani razu ASO, to niczego się nie dowiesz.
Mogę się mylic, ale z tego co wiem to w licznikach elektronicznych jest pamięc stała - bodajże EPROM - której podczas zwykłego cofania licznika się nie zmienia...
Czyli dobry elektronik po wejściu w eprom widzi orginalny przebieg, w golfach 3 lub starszych ibizach, metodą podobną do kasowania inspekcji - każdy może sprawdzic orginalny przebieg.
Problem z odczytem faktycznego stanu jest w licznikach mechanicznych.
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=3769



Temat: >>Interface diagnostyczny VW<<
" />Witam, czy ma ktoś z was kabelek do interfejsu do VW?

Właśnie przegladam allegro, jest duzo ofert i nie wiem czy sie nie skusze, przez interface można:

- Odczyt , kasowanie błędów, oraz pełna diagnostyka wszystkich systemów w samochodzie
w tym:
- Elektronika Silnika ( w tym diagnoza elementów wykonawczych, czujników, sprawdzenie zapłonu, regulacja wtrysku),
- System ABS ,
- Poduszki powietrzne SRS,
- Immobiliser - dopasowywanie nowych kluczyków,
- Centralny zamek, alarm, radio,
- Automatyczna skrzynia biegów,
- Liczniki i wskaźniki,
- Klimatyzacja,
- Regulacja zasięgu świateł (ksenony),
- Szyber dach ...

a także:

- podgląd danych rzeczywistych podczas pracy silnika kodowanie sterowników,
- cofanie inspekcji olejowych i wiele innych funkcji,
- "regulacje" elektronicznych liczników samochodowych.
Oraz wiele innych ...

Co o tym sadzicie i jakie macie opinie? Kupie to chyba tylko mam obawe zeby dzialalo poprawnie.
Pozdrawiam
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=50361


Temat: Aerox czy może Piaggio NRG MC3 Pure Jet ??
No właśnie nie posiadam zdjęć bo to od znajomego ;/ Piaggio jest z Włoch sprowadzane a Rox to krajówka jest Rox ma nabite 21 tyś udokumentowane bo to jeździł taki chłopak w wieku 31/32 lat ale na blacie jest 11 coś bo był licznik wymieniany bo ten elektroniczny wyświetlacz padł... Piaggio natomiast nie jestem w stanie sprawdzić przebiegu ale na blacie jest 7500, więc moim zdaniem był cofany. Rox to jest całkowita seria w bardzo dobrym stanie, jeszcze ma nawet błotnik tylni założony Piaggio ma sportowe wario Hebo a dalej to seria ;/

I nadal nie wiem co robić a cena ta sama jest

P.S Jaką role spełnia ten elektroniczny wyświetlacz jeśli obok jest prędkościomierz ?? Coś z chłodzeniem ??
Źródło: skutery.net/forumBB/viewtopic.php?t=11515


Temat: Weryfikacja orginalnego przebiegu - raz jeszcze
Tak macie racje, w bmw z elektronicznym wyświetlaczem kilometrów da się to sprawdzić czy licznik był cofany, ponieważ orginalny przebieg zostanie w pamięci komputera!!! A mianowicie, kluczyk w pozycji "0", wciskacie przycisk zerowania kilometrów, pokazuje się przebieg na wyświetlaczu potem przekręcacie kluczyk w pozycje 1 i wtedy wyskakuje prawdziwy przebieg, którego się nie da wykasować z pamięci komputera!!!
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=39343


Temat: Weryfikacja orginalnego przebiegu - raz jeszcze

Tak macie racje, w bmw z elektronicznym wyświetlaczem kilometrów da się to sprawdzić czy licznik był cofany, ponieważ orginalny przebieg zostanie w pamięci komputera!!! A mianowicie, kluczyk w pozycji "0", wciskacie przycisk zerowania kilometrów, pokazuje się przebieg na wyświetlaczu potem przekręcacie kluczyk w pozycje 1 i wtedy wyskakuje prawdziwy przebieg, którego się nie da wykasować z pamięci komputera!!!

czy ktoś może to potwierdzić??!
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=39343


Temat: Ponownie-pompa wtryskowa + zawór zwrotny
Witam.Ja mojego tds-a mam od niedawna i nie znam dobrze (na razie) tego samochodu.Jadyne co wiem i co się dowiedzialem to faktycznie możesz mieć problem z pompą wtryskową.Ja mam troszkę inny problem.Mi samochód zapala bardzo ładnie,obojętnie czy jest zimny czy gorący na co zwracałem uwagę przy kupnie.Powiedziano mi że jak będę musiał długo kręcić to mam się liczyć z tym że pompa sieda a to jest kosztowna naprawa.Mój problem polega na tym że gdy chcę ruszyć i włączę D lub R ( mam automata) to silnik mi się zadławi i zgaśnie.I poszarpuje przy ruszaniu,troszkę rzuca silnikiem.Wszytko wskazuje na nastawnik pompy wtryskowej który reguluje dawkę paliwa.Tak twierdzi kilka osób.Zamówiłem używkę i się zobaczy.Natomiast nie wiem czy ten nastawnik może mieć wpływ na zapalanie silnika.To już fachowiec może stweirdzić.Ale to też taki co siedzi w tym temacie to różnie to bywa z mechanikami jak zapewnesam wiesz.Wiem że te nastawniki elektroniczny lubią siadać.A czy przebieg masz orginalny? Nie wiem.Życzę Ci aby tak było.Ja także nie mam wielkiego(niby) przebiegu ale widzisz.Jak kupowałem to ruszał ładnie.Dopiero po paru dniach zaczął gasnąć i z potem z dnia na dzień już coraz częściej.Pewnie podkręcili go troszkę (można pogrzebać w nastawniku) aby wytrzymał próbę kupna a potem już wiadomo co.Chyba można na koputerze sprawdzić czy był cofany licznik.Ale jak to nie wiem.NIe wiem gdzie leży Twoja miejscowość ale dowiedziałem się tutaj o dobrym fachowcu od pomp wtryskowych z Wrocławia.Numer jego to 607404374.Ma na imię Janusz.Zadzwoń,pogadaj. Pozdrawiam.Jarek.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=12302


Temat: Przebieg samochodu
" />Witam - chciałem zapytać, czy w samochodzie z komputerem pokładowym i elektronicznym licznikiem kilometrów można sprawdzić, czy licznik był cofany?
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=15791


Temat: Jak Polacy przekręcają liczniki? www.polskagielda.pl | 2010-03-15
Proceder cofania liczników jest znany od dawna. W naszym Kraju urósł do miana plagi. Okazuje się, że Polak jest tak przyzwyczajony do tego procederu, że nawet auto z polskiego salonu i z prawdziwą historią nie ma szans na znalezienie chętnego.
W anonimowej ankiecie przeprowadzonej przez portal www.polskagielda.pl, na pytanie "Kręcenie liczników uważasz za:", internauci odpowiedzieli następująco:
- Oszustwo 59%
- Powszechne w Polsce 19%
- Powoduje lepsze samopoczucie kupującego 18%
- Nie mam zdania 4%
Niby nic, ale ankieta pokazuje, że 37% uczestników akceptuje ten fakt a dodatkowe 4% jest przy tym obojętnym. Tylko 59% jednoznacznie określa te praktyki jako przestępstwo. W nieoficjalnych rozmowach z ludźmi handlującymi samochodami używanymi, wyłania się obraz niestety, ale przerażający i bolesny dla naszych rodaków. Ilość korekt licznika jest ogromna. Handlarze próbują zwalić ten stan rzeczy na mentalność Polaków.

Wśród specjalistów panuje opinia, że zdecydowana większość samochodów ma naprawione liczniki. Niestety w tym przypadku się nie mylą. Cofają prawie wszyscy. Z opowieści niejednokrotnie kuriozalnych, wyłania się bardzo duża skala tego typu działań.
Pan Roman zakupił w salonie nowego Renault Scenic. Przez 3 lata przejechał 170 tys. km . Przez cały czas serwisował i dbał o swoje auto.

Starannie wypełniał książkę serwisową i na dodatek prowadził zeszyt z pełną historią, ponieważ był przekonany, że kupujący to doceni. Nadszedł czas zmiany. W ogłoszeniach podał wszystko uczciwie. Nawet to, że drzwi kierowcy były lakierowane po małej stłuczce. Czekał i czekał i nic. Po 2-ch miesiącach spotkał znajomego, który w końcu przekonał go, że 170 tys. km jak na trzy letnie auto to dużo za dużo i polecił mu "naprawić" licznik i wyrzucić cała historię do kosza. Ponieważ auto było w bardzo dobrej kondycji ze wskazaniem licznika 75 tys. km, znalazło nabywcę już po dwóch dniach.

Sprowadzone sześcioletnie Audi A4 TDI miało przebieg 255 tys. km. Było w bardzo dobrym stanie technicznym jak i wizualnym. Sprzedający cofnął licznik na 110 tys. km. Po kilku dniach znalazł nabywcę, który zachwycony samochodem przyznał się, że oglądał już 7 takich Audi i w końcu trafił na jedyny egzemplarz z prawdziwym przebiegiem. Zachodzi pytanie jakie faktycznie przebiegi miały pozostałe A4 na których to licznikach wskazania były między 100 a 130 tys. km?


Śmiejąc się już na całego Panowie zadają mi pytanie: Czy wie Pan dlaczego Passaty 3-4 letnie mają przebiegi takie same jak 10-12 letnie? Odpowiedź okazała się bardziej przerażająca niż pytanie. Ponieważ te nowe mają faktycznie tyle kilometrów a te starsze tylko tyle wskazują. Niestety jak ubolewają, nowe mają już historię serwisową, którą można już sprawdzić w każdym ASO.

Spotkałem też Volkswagena Passata z przebiegiem 210 tys. km który wyglądał zupełnie jak nowy. W tym przypadku auto użytkowane było na autostradach przez 2 lata. W ASO po

wpisaniu numeru VIN, była pełna historia jego przebiegu. Zastanawiałem się jakie byłyby wskazania jego licznika gdyby nie ta jawna historia.
Parę lat temu jak wchodził na rynek nowy Mercedes ML, fachowiec zajmujący się korektą liczników, dostał nietypowe zadanie. Samochód z przebiegiem 19 tys. km i 6-cioma miesiącami użytkowania miał pokazywać na zegarze niecałe 4 tys. km. Zleceniobiorca poinformował właściciela, iż jeszcze nie ma programu do tych modeli. Trzeba było napisać. Usługa kosztowała 1800 zł, ale jak przyznał się potem sprzedający, było warto. Mercedes z przebiegiem 19 tys. km według kupujących jest samochodem używanym a ten sam model z przebiegiem 4 tys. km jest już prawie nowym.


Niestety nie ma złotego środka, jak nie dać się nabrać. Pozostaje jak zwykle zdrowy rozsądek i zaprzyjaźniony fachowiec najlepiej znający się na danej marce. Dlaczego potrzeba specjalisty? Poszczególne marki starzeją w różny sposób. Dobrym przykładem jest tu Ford. Focus czy Mondeo. Po przejechaniu około 150 tys. km i profesjonalnym wyczyszczeniu wnętrza nie będą się różniły od nowych aut w salonie. Natomiast niektóre Renault Scenic II po przejechaniu 60 tys. km noszą wyraźne ślady użytkowania np. wytarta dźwignia zmiany biegów. W takim przypadku laik stwierdzi, że Scenic na pewno był cofany.
Zdarzają się przypadki, że właściciele samochodów zlecają korekty w swoich samochodach aby poprawić sobie humor oraz po to, żeby nie wystawiać się na pośmiewisko wśród znajomych, że jeżdżą wrakami.

Niestety korekta liczników elektronicznych w wielu samochodach nie wymaga nawet demontażu licznika. W większości tych co liczniki trzeba wyciągać nie pozostają żadne ślady ingerencji. Ale są też rodzynki takie jak np. Renault Espace, w którym to wymagane jest wylutowanie procesora i pozostaje ślad naprawy. A jeśli chodzi o te popularne Vany to warto uważać, ponieważ znane są przypadki przebiegów rocznych ponad 100 tys. km.

Nadzieja na przyszłość jest taka, że coraz częściej są spotykane historie serwisowe. Dotyczy to jednak samochodów kilku letnich. Co do przebiegu starszych to nigdy nie będziemy mieć 100% pewności czy nasz przebieg jest faktyczny.

Sebastian Michalik, www.polskagielda.pl
Użytkownik maxior edytował ten post 15 marzec 2010 - 22:28
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=104556